Ny aftale med Miljø- og Fødevareministeriet

Miljø- og Fødevareministeriet og DCE – Nationalt Center for Miljø og Energi ved Aarhus Universitet har indgået en ny aftale om forskningsbaseret myndighedsbetjening.

DCE – Nationalt Center for Miljø og Energi og Miljø- og Fødevareministeriet har indgået en aftale om forskningsbaseret myndighedsbetjening for den fireårige periode 2016-19.

Det betyder, at Aarhus Universitet i 2016 skal udføre forskning og rådgivning om de strukturer, processer og sammenhænge, der er af betydning for anvendelsen og beskyttelsen af Danmarks miljø- og naturværdier.

Aftalen er opdelt i 10 temaområder, der tilsammen understøtter de tre indsatsområder: 1) Beskytte, bevare og forbedre naturkapital, 2) Omstilling til en bæredygtig samfundsudvikling og 3) Beskytte borgerne mod miljørelaterede belastninger og risici for deres sundhed og trivsel.

Aftalen og bilag

Har du spørgsmål til aftalen eller til den forskningsbaserede myndighedsbetjening generelt, er du velkommen til at kontakte DCE Centerenheden:

Hanne Bach
Direktør