DCE offentliggør sin årsberetning

Årsberetningen for 2013/14 fortæller i tekst og fotos om den brede vifte af forskningsbaseret rådgivning og overvågning inden for miljø og natur, der i regi af DCE foregår ved institutterne Miljøvidenskab og Bioscience.

DCE's årsberetning 2013/14

Årsberetningen giver samtidig et indblik i, hvilken betydning disse aktiviteter har for vores miljø og samfund.

Læs bl.a. om arbejdet gennem HELCOM for en renere Østersø, om status for tilstanden af Danmarks natur og om hvordan øresten fra fisk kan fungere som arkiv over forurening fra miner i Grønland.

DCE har i 2013 og 2014 leveret i alt 186 rådgivningsrapporter (heraf gennemsnitligt 40 videnskabelige rapporter og 15 tekniske rapporter årligt) og 264 notater og høringssvar. Se flere nøgletal i årsberetningen.

Årsberetning 2013/2014. Redaktion: Kirsten Bang. 2015. Aarhus Universitet, DCE - Nationalt Center for Miljø og Energi. 38 s.

Årsberetningen - Årsberetningen som e-paper