DCE offentliggør årsberetning for 2015

Årsberetningen for 2015 fortæller i tekst, tal og billeder om den brede vifte af forskningsbaseret rådgivning og overvågning inden for miljø og natur, der i regi af DCE foregår på institutterne Miljøvidenskab og Bioscience ved Aarhus Universitet.

Årsberetningen giver samtidig et indblik i, hvilken betydning disse aktiviteter har for vores miljø og samfund. Læs bl.a. om den europæiske succes med adaptiv forvaltning af kortnæbbet gås, om potentialet for grøn og ”blå” biomasse og om arbejdet med kortlægningen af følsomme områder langs Grønlands vestkyst.

DCE har i 2015 leveret i alt 117 rådgivningsrapporter (heraf 44 videnskabelige DCE-rapporter og 18 tekniske DCE-rapporter årligt) og 96 notater og høringssvar. Se flere nøgletal i årsberetningen.

Årsberetning 2015. Redaktion: Kirsten Bang. 2016. Aarhus Universitet, DCE - Nationalt Center for Miljø og Energi. 36 s.