Lemminger, grønne tage og stenrev

Hvad kan være årsagen til lemming-kollaps i Grønland? Hvad skal planter på Københavns tage gøre godt for? Og hvordan går det med plante- og dyrelivet på et genoprettet stenrev ved Læsø?

Lemming. Foto: Lars Holst Hansen

Det er blot nogle af de spørgsmål, man kan få svar på i DCE’s Årsberetning for 2012, som nu er tilgængelig på nettet.

DCE årsberetning 2012

Årsberetningen fortæller i tekst og fotos om den brede vifte af forskningsbaseret rådgivning og overvågning inden for miljø og natur, der i regi af DCE foregår ved institutterne Miljøvidenskab og Bioscience. Årsberetningen giver samtidig et indblik i, hvilken betydning disse aktiviteter har for vores miljø og samfund.

Centret har i 2012 leveret 111 rådgivningsrapporter (heraf 30 videnskabelige DCE-rapporter og 9 tekniske DCE-rapporter) og omkring 140 notater og høringssvar. Se flere nøgletal i årsberetningen.

God læselyst!

Kontakt: Direktionskonsulent Kirsten Bang, tlf. 8715 1303, kib@dmu.dk