Aarhus Universitets miljøforskning er i verdenseliten

Miljøforskningen ved Aarhus Universitet er den bedste i Danmark og rangerer som nummer 27 i verden på U.S. News Best Global Universities-ranglisten.

U.S. News Best Global Universities-ranglisten ligger miljøforskningen ved Aarhus Universitet på en  27. plads, som det bedst placerede danske universitet.

Miljøforskningen på ranglisten omfatter emner som miljø og sundhed, klimaændringer, miljøovervågning og miljøforvaltning. Ved Aarhus Universitet er miljøforskningen koncentreret omkring Institut for Miljøvidenskab, Institut for Bioscience og DCE – Nationalt Center for Miljø og Energi.

U.S. News Best Global Universities rankings er baseret på universiteternes ry og forskning og støtter sig til Thomas Reuters bibliometriske analyser.

Se dansk miljøforsknings placering på U.S. News Best Global Universities rankings