120 abstracts til "Science for the Environment"

Bidragene dækker alle konferencens temaer. En femtedel er danske.

DCE arrangerer i dagene 3.-4. oktober 2013 den anden internationale miljøkonference ’Science for the Environment’ på Aarhus Universitet.

Deadline for abstracts var den 15. maj, og der er modtaget i alt 120 abstracts, heraf ca. en femtedel fra Denmark. Bidragene er ligeligt fordelt inden for konferencens fire temaer, som er: Klimaforandringer, klimatilpasning, ressourceeffektivitet og grøn økonomi.

Bidragene spænder fagligt meget bredt, og såvel det teknisk-naturfaglige område er repræsenteret sammen med samfundsvidenskab, sundhedsvidenskab og humaniora.

Konferencen kan dermed ses som et eksempel på AU’s strategi om at bringe fagdisciplinerne sammen for at skabe løsninger på de globale udfordringer. De indsendte bidrag bliver nu evalueret af en international videnskabelig komite. Det endelige program forventes offentliggjort på konferencens hjemmeside i slutningen af juni.

Kontakt: Chefkonsulent Anja Skjoldborg Hansen, tlf.  8715 1302, ash@dmu.dk

DCE - Nationalt Center for Miljø og Energi, Aarhus Universitet