Partnerskaber for en bæredygtig fremtid

Vær med, når Aarhus Universitet inviterer til konference om FN’s 17 verdensmål med fokus på udvikling af bæredygtige løsninger i samarbejde mellem universitetet, offentlige parter og virksomheder. Konferencen henvender sig til offentlige og private virksomheder, forskere, studerende, organisationer, fonde og alle andre der har interesse i FN’s verdensmål.

Mandag 4. februar 2019,  kl. 14:00 - 21:00

Aarhus Universitet, Aulaen

Meld dig til, hvis du vil opleve:

• Connie Hedegaard, AU-bestyrelsesformand og tidl. EU-klimakommissær: Hvad er verdensmålene, og hvad skal universiteterne gøre, for at de kan opnås?
  • Kim Nøhr Skibsted, direktør for Poul Due Jensens Fond: Hvordan anvender en international virksomhed partnerskaber til at skabe bæredygtige løsninger?
  • Steen Hildebrandt, professor emeritus, Aarhus Universitet og formand for 2030-panelet: Verdensmålenes paradigmeskifte.
  • Anders Kühnau, regionsformand i Region Midt: Om Region Midts stærke engagement i bæredygtige løsninger baseret på partnerskaber.
  • Topforskere fra AU: Præsentation af den nyeste forskning indenfor udvalgte verdensmål.
  • Spændende debatter: Virksomhedsledere, politikere og topforskere debatterer værdien af partnerskaber.
  • Udstilling af løsninger: Bl.a. kommuner, Region Midt, lokale virksomheder og fra Aarhus Universitet.
  • Smag på den bæredygtige fremtid - vi serverer bl.a. græshopper, melorme og pesto med tang. Steffen Brandt: Afrunding af konferencen med bæredygtig popmusik.

Fra kl. 14:00 vil der være mulighed for at besøge en lang række stande, hvor virksomheder, forskere og studerende præsenterer bæredygtige initiativer, der kan bidrage til at løse verdens globale udfordringer. Programmet i aulaen starter kl. 15.00 og afsluttes med netværk og reception kl. 19.30 i Antikmuseet under Aulaen.

Bemærk, der er begrænset antal pladser til konferencen.

Se hele programmet

Tilmelding m.v.