Coast to Coast Climate Challenge Kick off

Vær med i Herning når Region Midtjylland markerer den 90 mio.kroner store satsning på klimatilpasning

Torsdag 30. marts 2017,  kl. 09:00 - 14:00

Herning

Region Midt

Vær med i MCH Herning Kongrescenter når Region Midtjylland markerer den 90 mio.kroner store satsning på klimatilpasning.

Den 30. marts 2017 markeres starten på Coast to Coast Climate Challenge (C2C CC) i MCH, Herning Kongrescenter i Østergade 37, 7400 Herning. De kommende seks år gennemføres 24 klimatilpasningsprojekter i Midtjylland og flere af projekterne præsenteres med messestande ved arrangementet.

Programmet starter kl. 9.00, hvor standene åbner. Der er taler fra kl. 9.30, bl.a. Bent Hansen og Connie Hedegaard.

Coast to Coast Climate Challenge (C2C CC) er et samarbejde mellem 31 partnere, heriblandt Aarhus Universitet, der sammen arbejder for at sikre Midtjylland mod voldsomme vejrhændelser. Projektet har et samlet budget på ca. 90 mio. kroner frem mod 2022. Europa Kommissionen støtter projektet med ca. 52 mio. kr.

TILMELDING

Send en mail med navn, organisation og mailadresse til Hanne Jørgensen, C2C CC på mail: coast.to.coast@ru.rm.dk

Læs mere om projektet og find hele programmet på: www.c2ccc.eu